SOCIAL MEDIA  – FRA STRATEGI TIL EKSEKVERING

Den rigtige tilstedeværelse på de sociale medier skaber nye muligheder for din virksomhed

1. Vil du have succes på de sociale medier, starter det med en strategi

  • Definér dine mål

  • Hvem er din målgruppe?

  • Vælg det rette sociale medie

  • Hvad er din tone-of-voice?

  • Lav et SoMe-årshjul

  • Mål og optimer dine opslag og annoncer

2. Skab relevant indhold til dine digitale platforme

Det er essentielt at skabe relevant og interessant indhold i en kontinuerlig strøm, når det gælder online markedsføring. Det er for eksempel langt mere effektivt at poste billeder og videoer i forhold til kun tekst.

Forbrugere er nemlig mere tilbøjelige til at dele og like video-indhold frem for andre content-formater, hvilket giver dig mulighed for at opnå et stort reach på dine sociale platforme og styrke relationen til din målgruppe.

3. Den rigtige eksekvering

Det er essentielt at skabe relevant og interessant indhold i en kontinuerlig strøm, når det gælder online markedsføring. Det er for eksempel langt mere effektivt at poste billeder og videoer i forhold til kun tekst.

Forbrugere er nemlig mere tilbøjelige til at dele og like video-indhold frem for andre content-formater, hvilket giver dig mulighed for at opnå et stort reach på dine sociale platforme og styrke relationen til din målgruppe.